14 Nisan 2008 Pazartesi

EĞİTİM -SEN BÖLGE MİTİNGİ SAMSUNDA COSKU İLE GEÇTİ


"Emekçilerin, kadınların ve yoksul halkın sosyal ve ekonomik haklarını gasp etmek isteyen, sağlığına göz diken, sosyal güvenliğini ve iş güvencesini ortadan kaldırmayı hedefleyen SSGSS’ye hayır demek için alanlardayız, "


Diye açıklayan Eğitim-sen'in hükümete uyarı eylemleri devam ediyor.Eğitim sen in bölge eylemleri samsunda da çosku ile geçti.Mitinge bir çok sivil toplum örgütü ve siyasi partilerde desteğini sundu.mitinge yaklaşık onbin civarında katılım vardı.Miting,istasyon mahallesi ray apartmanı önünden meydana kadar süren yürüyüşle başladı.yürüyüş hükümet ve emperyalist-kapitalizm karşıtı sloganlarla protesto edildi.Meydana miting alanına gelindiğinde Eğitim-sen termsilcisi,hükümetin emek karşıtı icratlarını eleştirel konuşmasıyla devam etti.sonrasında 19 nisan daki eyleme çağrı yapıldıktan sonra miting halay ve türkülerle sona erdirildi.

Eğitim-sen'in alanlarda olma nedenini ise aşağıdaki başlıklarda aktarmaya devam ediyor
"Parasız, bilimsel, demokratik eğitim, özgür bilim ve demokratik üniversite için alanlardayız,

Eğitim ve yükseköğretim sistemindeki piyasacı uygulamalara, ırkçı-gerici kuşatmalara ve faşist saldırılara son verilmesi için alanlardayız,

Eğitimde ve sağlıkta ticarileştirme ve özelleştirme uygulamalarının durdurulması için alanlardayız,

Eğitimde ve yükseköğretimde yaygınlaştırılan esnek, iş güvencesiz ve kuralsız çalıştırmaya son verilmesi için alanlardayız,

Demokrasiyi, özgürlükleri, barışı ve halkların kardeşliğini savunmak için alanlardayız,

Ülkemizi kaosa sürüklemek isteyen çetelere ve dini siyasete alet etmeye çalışanlara karşı hukuku ve demokrasiyi savunmak için alanlardayız.

Emekçilerin söz ve karar sahibi olduğu özgür, demokratik bir Türkiye için alanlardayız,

Sözleşmeli geçici çalıştırmaya, eğitimciler arasında ayrımcılık yaratan anti-demokratik uygulamalara “HAYIR” demek için alanlardayız,

Özgür bilim, özerk demokratik üniversite için alanlardayız,
Sendikal hak ve özgürlükler önündeki engellerin kaldırılması için alanlardayız,

Özgürlükçü, demokratik anayasa, yasaksız siyaset hakkı ve çalışma yaşamanın demokratikleşmesi için alanlardayız."

Hiç yorum yok: